Piktiv är en teknikagnostisk och ingenjörsdriven konsult som erbjuder tjänster inom spelutveckling. Vi jobbar mot alla plattformar, i alla motorer och programspråk. Vi är portningsexperter och erfarna spelutvecklare!
Vi portar ert spel från vilken motor som helst, till vilken plattform som helst. Vi kan jobba i Unity, Unreal Engine, Game Maker, Godot och egenkodade motorer i C++, och ta era titlar till Xbox, Playstation, Nintendo samt Android och iOS.
Vi kan bygga sofistikerade simuleringsmiljöer med hjälp av data insamlad från verkligheten i spelmotorer såsom Unity och Unreal Engine och skapa högkvalitativa visualiseringar och realtidsinteraktioner.
Oavsett om du letar efter extra resurser till ditt team eller en fullvärdig studio som kan axla ett komplett ägarskap kring produkten, så är vi redo att hjälpa dig! Du kommer att få ett dedikerat team som vet vad som krävs för att leverera ett spel enligt plan och budget.
Vi är erfarna utvecklare inom VR/AR-applikationer, både vad gäller traditionell gaming och Serious Games. Vare sig det är industrisimuleringar, sjukvårdsscenarier eller ren underhållning så kan du lita på att vi kommer bygga en enastående VR-upplevelse åt dig!
Vi finns till för att avlasta er organisation och hjälpa till med de viktiga uppgifterna ni inte har tid med. Vi ser till att undanröja de hinder som står i vägen för att ni ska kunna skapa ett riktigt bra spel. Hos oss kan du få experthjälp inom de flesta delar av spelutveckling, t.ex. rendering eller nätverksprogrammering.
Dags att röra sig vidare mot ett nytt projekt, men gamla IP'n tar mycket tid i anspråk vad gäller underhållsarbete? Vi kan hjälpa till genom att ta ett helhetsansvar och vidareutveckla ert spel medan ni kör vidare med nya, coola spelidéer! Vi på Piktiv står redo att hjälpa er hålla igång lågan för era gamla IP'n och förlänga deras livslängd i flera år till.
Vår resa tillsammans med Coffe Stain började med en motormigrering av mobilversionen av Goat Simulator, från UE3 till UE4. Vi automatiserade export/import av alla Assets och Actors och skrev om varje klass och script från UnrealScript till C++. F2P-versionen fick sig också ett ansiktslyft med en ny butik och med virtuell valuta.
Efter vi var klara satte vi igång med nästa, ännu större utmaning: porta uppföljaren Goat Simulator 3 till mobil! Jämfört med föregående projekt så är denna port i stort sett 1:1 med PC-spelet; inget bortklippt material!
Vårt arbete med GS3 var även en förutsättning för att spelet sedan kunde släppas på Nintendo Switch.
När Microsoft ville att Iron Gate skulle släppa sitt spel Valheim på Game Pass, så ställde vi oss självklart till förfogande för att hjälpa till! Vi såg till att porta över deras nätverksbackend från Steam till Microsoft PlayFab, så att spelare som köpte spelet på Game Pass via Microsoft Store kunde spela med Steamspelare och vice versa.
Vårt samarbete tillsammans med Iron Gate och Microsoft gick så bra att Microsoft valde att speciellt lyfta det som en Case Study.
Vi jobbar idag tillsammans med Iron Gate och vidareutvecklar Valheim för PC, Xbox och MacOS.
Vi pratar mer än gärna med er om era behov och hur vi kan hjälpa er!