A banner for the video game Goat Simulator 3 by Coffee Stain North, ported to iOS and Android by Piktiv.
A banner for the video game Valheim by Iron Gate, ported to MacOS, Microsoft Xbox and Microsoft Store by Piktiv.
A banner for the video game Goat Simulator by Coffee Stain Studios, ported to iOS and Android by Piktiv.
A banner for the video game Passpartout 2 by Flamebait Games, ported to Nintendo Switch by Piktiv.
A banner for the video game Songs of Conquest by Lavapotion, ported to iOS and Android by Piktiv.

SPELUTVECKLING

Piktiv är en teknikagnostisk och ingenjörsdriven konsult som erbjuder tjänster inom spelutveckling. Vi jobbar mot alla plattformar, i alla motorer och programspråk. Vi är portningsexperter och erfarna spelutvecklare!

Team, istället för individer

Du kan räkna med att ett team från Piktiv snabbt sätter sig in i era behov och utmaningar och kommer med lösningsförslag. Alla team från Piktiv är autonoma och självorganiserande, vilket bidrar till att vi är flexibla och snabbfotade. Vi tror starkt på att de bästa spelen görs av team som tar ett helhetstäckande ägarskap över vad de skapar och utvecklar. Därför erbjuder vi hela team istället för enskilda konsulter!
Picture of a video game development team from Piktiv. Piktiv provides expert teams and video game development services. Piktiv are experts at porting and co-development.
Picture showing a Piktiv consultant and a client having a remote call. Piktiv provides expert teams and video game development services. Piktiv are experts at porting and co-development.

Tillsammans med dig

Oavsett om du letar efter förstärkning till ditt nuvarande utvecklingsteam eller en komplett lösning så ser vi fram emot att göra resan tillsammans med dig! Vi integrerar oss gärna med ditt utvecklingsteam med målet att det inte ska upplevas någon skillnad alls mellan våra bolag under ett pågående projekt. Vi ser det som en självklarhet att du är delaktig genom hela processen.

Hållbar skalbarhet

Att organiskt växa som spelstudio kan föra med sig en risk att behöva fatta tråkiga beslut i framtiden: vi är det bättre alternativet. Piktiv är det perfekta valet för att bemöta ökade behov i er produktionscykel och vi är med er längs hela vägen. När vi sedan uppnått våra gemensamma mål så tackar vi för oss med en honnör och ett handslag!
Picture showing a Piktiv consultant and a client shaking hands in agreement. Piktiv provides expert teams and video game development services. Piktiv are experts at porting and co-development.

Tjänster

An icon depicting a video game controller, intended to signify console porting expertise. Piktiv are experts at porting video games. Piktiv can port to any platform, in any engine.

Portning

Vi portar ert spel från vilken motor som helst, till vilken plattform som helst. Vi kan jobba i Unity, Unreal Engine, Game Maker, Godot och egenkodade motorer i C++, och ta era titlar till Xbox, Playstation, Nintendo samt Android och iOS.

Icon describing a simulated world. Piktiv are experts in simulation.

Simulering

Vi kan bygga sofistikerade simuleringsmiljöer med hjälp av data insamlad från verkligheten i spelmotorer såsom Unity och Unreal Engine och skapa högkvalitativa visualiseringar och realtidsinteraktioner.

An icon depicting a team from Piktiv. Piktiv is a reliable co-development partner.

Dedikerat utvecklingsteam

Oavsett om du letar efter extra resurser till ditt team eller en fullvärdig studio som kan axla ett komplett ägarskap kring produkten, så är vi redo att hjälpa dig! Du kommer att få ett dedikerat team som vet vad som krävs för att leverera ett spel enligt plan och budget.

An icon showing a VR headset. Piktiv are experts in VR and AR.

VR/AR

Vi är erfarna utvecklare inom VR/AR-applikationer, både vad gäller traditionell gaming och Serious Games. Vare sig det är industrisimuleringar, sjukvårdsscenarier eller ren underhållning så kan du lita på att vi kommer bygga en enastående VR-upplevelse åt dig!

Icon depicting a Fantastic Consultant. Piktiv provides fantastic consultants who are specialists at what they do.

Experthjälp

Vi finns till för att avlasta er organisation och hjälpa till med de viktiga uppgifterna ni inte har tid med. Vi ser till att undanröja de hinder som står i vägen för att ni ska kunna skapa ett riktigt bra spel. Hos oss kan du få experthjälp inom de flesta delar av spelutveckling, t.ex. rendering eller nätverksprogrammering.

Icon showing a wrench and screwdriver, indicating the word "support". Piktiv is an excellent choice for long tail support of your video game IP's.

Support för äldre spel-IP'n

Dags att röra sig vidare mot ett nytt projekt, men gamla IP'n tar mycket tid i anspråk vad gäller underhållsarbete? Vi kan hjälpa till genom att ta ett helhetsansvar och vidareutveckla ert spel medan ni kör vidare med nya, coola spelidéer! Vi på Piktiv står redo att hjälpa er hålla igång lågan för era gamla IP'n och förlänga deras livslängd i flera år till.

Bland jättar

Piktiv befinner sig i Sveriges mest innovativa spelkluster, Skövde, en hemstad vi delar tillsammans med globala spelhits som V Rising, Valheim och Goat Simulator.

Piktiv är vana att samarbeta med framgångsrika studios, både i vår närhet och internationellt.

A picture showing the location of Skövde, Sweden. Piktiv's main office is in Skövde, and it shares the same hometown as Coffee Stain, Redbeet Interactive, Pieces Interactive, Iron Gate and Stunlock Studios.
Picture of the entrance to the University of Skövde at the top, and a birds-eye-view of the Science Park Skövde. Piktiv's main office is within the Science Park Skövde.

I centrum för innovation och tillväxt

Med vårt huvudkontor i Science Park Skövde har vi det perfekta läget för att attrahera seniora och nya talanger, tack vare kombinationen av Högskolan i Skövde, med sitt unika program inom Dataspelsutveckling, och Sweden Game Arena, som hjälper nya spelstudios att växa och frodas.

Kort och gott, vi är i otroligt gott sällskap!

Utvalda kundcase

CSS_Logo_White.max-600x300_invert
goat-simulator-3-mobile

Vår resa tillsammans med Coffe Stain började med en motormigrering av mobilversionen av Goat Simulator, från UE3 till UE4. Vi automatiserade export/import av alla Assets och Actors och skrev om varje klass och script från UnrealScript till C++. F2P-versionen fick sig också ett ansiktslyft med en ny butik och med virtuell valuta.

Efter vi var klara satte vi igång med nästa, ännu större utmaning: porta uppföljaren Goat Simulator 3 till mobil! Jämfört med föregående projekt så är denna port i stort sett 1:1 med PC-spelet; inget bortklippt material!

Vårt arbete med GS3 var även en förutsättning för att spelet sedan kunde släppas på Nintendo Switch.

 

När Microsoft ville att Iron Gate skulle släppa sitt spel Valheim på Game Pass, så ställde vi oss självklart till förfogande för att hjälpa till! Vi såg till att porta över deras nätverksbackend från Steam till Microsoft PlayFab, så att spelare som köpte spelet på Game Pass via Microsoft Store kunde spela med Steamspelare och vice versa.

Vårt samarbete tillsammans med Iron Gate och Microsoft gick så bra att Microsoft valde att speciellt lyfta det som en Case Study.

Vi jobbar idag tillsammans med Iron Gate och vidareutvecklar Valheim för PC, Xbox och MacOS.

300px-Company_-_Iron_Gate_Studio
valheim_screen

Kontakt

Vi pratar mer än gärna med er om era behov och hur vi kan hjälpa er!

Otto Kivling Portrait